Translate

Saturday, December 14, 2013

Pening Arrrrrr..Maid oh Maid

Aku diduga oleh Allah dengan tidak baliknya maid dari indon yg diam tak diam masuk 2 bulan dah..mula2 gara2 accident sewaktu bercuti yg melibat kecederaan pada beliau dan salah org anak kecil...menyebabkan dittunda tarikh kembali berkerja....dah masuk ini 7 maid aku....selama 13 tahun aku guna kan khidmat maid..kalau  hal2 kecil tentang kualiti kerja tu memang la ada...cuma yg buat aku bertahan semua jaga Abd Md Noor dengan baik..dan itu la pun tujuan utama amik maid...bertukar  maid bukan sebab cabut lari tapi ...2 atau 3 tahun  kontrak....dan kawin yg kompom aku terpaksa cari baru...dan yg last ni sebab tak balik hanya kerana passport di sorokkan olih sang suami..aiyyaaaa..penin la kapla...aku redha dan pasrah kerana ini la kali pertama hadapi situasi maid tak balik ....ikut hati nak jer pencen cepat tapi ada beberapa perancangan yg ingin di atur tahun 2014  yg membuatkan aku terpaksa amik yg baru...kalau setakat cari maid...Abg Md  Noor selalu ada rezeki cuma yg boring dan terkejut sikit prosidur imigresen yg tak benarkan majikan urusan permit kerja sendiri ..mesti melalui ejen..kuatkuasa mulai 1.10 2013..alahaiiiii zalim bebenor gamaknya...dan paling lah terkejut monkey aku,..kos melalui ejen hampir memcecah RM12K..mang aiiiii.....so n so n so.....terpaksa la cari jalan lain....yg kini hanya tinggal 2 minggu sajer untuk masuk tahun 2014......


No comments:

Post a Comment