Translate

Sunday, February 21, 2016

All about Rohani..my Ex maid..

ni was in year 2010..our vacation in langkawi island..


Ani and hubby kang Misra


Rohani...the lady from medan was my fifth maid.. Hardworking...pandai masak..walaupun tak masak untuk kami..tapi rajin masak untuk my dotter...just name any thai food...she knew how to cook...and my dotter's feveret maid...and for my son...selalu buat cake..sedap cake dia tanpa butter just flour minyak masak ..santan dan gula...lembut..pernah bawa ke opis...member kata sedap...she only served us about less than 3 years...ada plak mamat jawa dari klang sambar..ye la she is a window...so dah nak kawin tak nak halang...maid2 ni biasa la baik macamana pun ada gak kerenah  juge Ani tak pernah tunjukkan muka masam kalau di tegur...lagi pun rasanya sebagai majikan saya jarang tegur maid...coz kerja coz most of them take good care of my special son..dan  itu pun tujuan utama kami  amik maid...Ani kawin dengan Misra..a duda from Kg Sementa Kapar Klang...sedeh nak lepaskan dia ,,,namun sirathulrahim kami masih utuh..Pertama kali ziarah dia..agak terkejut bila melihat keadaan dia..tinggal di bangsal tempat org turun memancing di kuala sungai sementa..yg ada sebuah pondok buruk satu bilik yg bg aku sesuatu yang menyedehkan..dimana sewaktu dgn aku ..dia agak mewah...bukan nak bersangka buruk cuma sedeh....nanggis aku waktu memeluknya..Pondok tu pondok suami yang menjalankan khidmat sewa bot untuk org memancing...Ani kata ..takpe la asalkan dia bahagia...sedangkan yg aku tahu hubby ani ada tempat tinggalkan yang sempurna ...risik punya risik kehadiran ani tidak berapa di terima oleh keluarga hubby...sabar  ajer ..so semalam tetiba teringat untuk ziarah dia..lantaran hampir 5 tahun anak2 tak jumpa...Alhamdullillah ....ani kelihatan ceria ...bangsal yg agak usang dah di ubahsuai dengan sedikit sentuhan ...Aku tahu Ani seorang yang tabah dan baik...dan Misra telah menjaga dia dengan baik...punya la seronok dengar kami nak datang..siap2 di masakkan asam pedas ikan pari kegemaran pak majikan nya..iatu suami ku...dan Aku yang dari pagi menyediakan some foods untuk kami makan bersama...dan happy giler kami.. bagi aku....aku tetap sayang dan amik pot mantan  maid2 aku...khidmat mereka menjaga anak aku yg OKU  tu la yg amat aku  hargai...dan sedikit cenderahati barang2 yg aku beli  sewaktu aku vacation ke luar negara sempat aku titipkan buat nya...suka dia...Buat Ani...Terima atas atas khidmat anda menjaga harta dan anak2 kami dahulu...semuga ikatan sirahtulrahim kita tetap ON sampai   bila2...semuga ani berbahagia di samping Kang Misra...hingga ke jannah...LUV u Ani..

No comments:

Post a Comment