Translate

Sunday, February 21, 2016

APC 2016....Bismillah.Sesungguhnya,yang buruk itu datang daripada diri saya sendiri dan yang baik itu datang dari Allah s.w.t.


Alhamdullilah...setelah 35 tahun berkhidmat dalam sektor awam...ni la kali kelima aku diberi peluang untuk terima APC..Terima Kasih Allah kerana memberi kesempatan...aku percaya pada kada dan kadar...diri yg kerdil ini senantiasa rasa tidak layak  untuk terima  setiap anugerah yg telah diberi..Tamatnya sebuah perkhidmatan dengan kenangan manis...Alhamdullillah..Amin..Buat semua ketua2 ku yang terdahulu....terima kasih atas augerahkan yang diberi..atas kepercayaan yang ditunjukkan kepada diri ini...aku sering memaklumkan kepada rakan2...APC bukan sesuatu yang  boleh di minta2...boleh dipaksa untuk dapatklan...semua kakitangan layak berdasarkan markah2 yang diperolehi...Ketua hanya perantaraan yang dipilih  oleh Allah ...dan selebihnya Allah yang akan menentukan..Sebagai urusetia yang menguruskan hal urusan LNPT / prestasi ini  aku dah masak dengan perjalanan dan percaturan dalam menentukan sapa yang layak dipertimbangan...memang la ada ketidak adilan yang berlaku...pengalaman ku selama 16 tahun membantu boss bkp dlm susunan ppsm banyak pengalaman manis dah pahit dan demi Allah tidak pernah sekali aku mengunakan kedudukan sebagai urusetia untuk kepentingan diri sendiri...tak percaya...tanya2 la boss yg terlibat...hehehehe aku pernah di katakan senang la  baik dengan boss...hemmm ye la tu...takpe hanya Allah saja yg tahu...kadang2 heran juga dengan setengah kakitangan yang baru....agak emosi dengan markah yang diperolehi..sejarah dulu ..ramai juga yang kecewa ...tapi cuma tak dapat meluahkan seperti sekarang dengan ini..dengan adanya wassup....instagram tweet..dll...kadangkala komen2 yang agak kasar sehinggakan timbul rasa kurang senang bagi yang membaca ..Aku selalu bermain dengan emosi sewaktu kendalikan hal ppsm ini dulu...mana taknya .. yang layak dapat nama tak naik...ada boss2 yang sehingga pencen atau meninggal pun tak dapat peluang...namun demikian tak dinafikan nama2 yang sering naik dan dapat hampir 80 peratus memang cemerlang..walaupun apa pun semua itu ada tugasan manusia yang sememangnya tidak maksum...Ketentuan Illahi adalah yang sebenarnya...Buat  para penjawat awam sekalian..ingatlah...APC tu adalah bonus dari Allah..doa dan usaha selain dari rezeki adalah yang paling baik...berfikir la secara positif..Insyaallah...



No comments:

Post a Comment